Disiplin: YİD
Sektör: Altyapı (Otoyollar)
Müşteri: ÇANAKKALE OTOYOL VE KÖPRÜSÜ İNŞAAT YATIRIM VE İŞLETME A.Ş
Nihai Müşteri: Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM)
İşletme ve Bakım Alt Sözleşmesinin İmzalandığı Tarih: 28 Kasım 2018
İşletme ve Bakım'nin Başlangıç Tarihi: 1 Ocak 2022
İşletme ve Bakım Sonu: 31 Mayıs 2034
Proje, 324 km uzunluğundaki Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi'nin bir bölümünü oluşturmaktadır.
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, Tekirdağ'ın Malkara ilçesi ile Çanakkale'nin Lapseki ilçesi arasında uzanan 1915 Çanakkale Köprüsü (yaklaşık 5 km) dahil olmak üzere 89 km uzunluğundaki otoyol ve 12 km uzunluğundaki bağlantı yollarından oluşmaktadır.
Proje güzergahı Malkara yerleşiminin güney ucundan ve Şarköy batı sınırından geçerek güneybatıya dönerek Evreşe'nin doğu kısmından Gelibolu Yarımadası'na ulaşmaktadır. Gelibolu'nun kuzey ucundan geçen otoyol, Avrupa'da Sütlüce Köyü ile Asya'da Lapseki arasında bulunan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya kıyısındaki Umurbey bölgesine ulaşıyor.
1915 Çanakkale Köprüsü; 2.023 metre orta açıklık, 770 metre yan açıklık, 365 ve 680 metre yaklaşım viyadükleri dahil toplam 4.608 metre uzunluğunda tasarlanmış ve inşa edilmiştir.
1915 Çanakkale Köprüsü 2.023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü ve 334 metre yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olma ünvanına sahiptir. Ayrıca köprüye 45.06 metre genişliğinde ikiz kutu kirişli tabliye sistemi uygulaması ile inşaa edilmiştir.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün yanı sıra projede 2 adet yaklaşım viyadüğü, 2 adet viyadük, 43 adet köprü ve üst geçit (1 adet ekolojik üst geçit dahil), 40 adet alt geçit, 228 adet muhtelif büyüklükte menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerinde olanlar dahil), 4 otoyol servis alanı, 2 işletme ve bakım merkezi ve 5 gişe de yer almaktadır.
Levent Mahallesi Cömert
Sokak No: 1,
Yapı Kredi Plaza C Blok
İç Kapı No: 40-41, Kat: 17
Levent, 34330 Beşiktaş, İstanbul, Türkiye